mandag 24. august 2009

Hipp hurra for Kristian!

Det er tydelig for meg at det har blitt høst nå, for vi har kommet fram til dagene i året der nesten hele familien min har bursdag. Eldstebror Kristian i dag, pappa om to dager og meg selv om 12 dager. I kveld kommer mamma og pappa på besøk til oss (dvs til bror, der jeg også har bodd siden i vår) og jeg har lovet å diske opp med sushi og sprudelwasser. Kan jo ikke bli veldig feil det, dessuten nevnte mamma på at hun kanskje skulle ta med firkløverkake :)

Det er mange som tror det er så innmari vanskelig å lage sushi selv, men det er egentlig veldig enkelt, bare litt tidkrevende. Jeg kjøper som regel sushiris på butikken, på pakka står det også oppskrift på hvordan den skal lages for at den skal bli best mulig. Salma-laks, som du får kjøpt de fleste steder, er den perfekte sushi-laksen. Og selv pleier jeg alltid å ha noen kamskjell og scampi i fryseren, perfekt til sushi! Framgangsmåten på hvordan de ulike bitene lages finnes overalt på nettet.

Og best av alt, jeg må rusle rundt på butikken lenge for å finne alt jeg trenger til i kveld. Jeg koser meg alltid på store og flotte matbutikker :)

2 kommentarer:

  1. Håper det ble en like vellykket kveld som planen skulle tilsi :)

    SvarSlett
  2. Det ble en veldig koselig kveld. I tillegg til sushi og nøttekake hadde Monica laget sjokoladepuddingtog, så kvelden kunne vel egentlig ikke blitt bedre :)

    SvarSlett