onsdag 19. august 2009

Hva skriver man om i første innlegg da?


Jeg føler et skikkelig press forbundet med det å skrive det første innlegget i en personlig blogg. Hva skal til for at noen faktisk blir fanget av det som skrives og har lyst til å fortsette å lese? Det er forsåvidt egentlig ikke så farlig når jeg tenker etter, for skrivinga er jo mest for min egen del. Tærrapi!

Det jo naturlig å skrive om det som opptar en. For min del er det mest reising det dreier seg om for tiden. Kjæresten og jeg reiser 1. september ut i verden på oppdagelsesferd, og kommer hjem neste sommer hvis alt går etter planen. Men, dette skriver vi masse om i vår felles reiseblogg: Beckback Backpack

Ellers er det mye valg om dagen. Valgsendinger, debatter, meningsmålinger og avisinnlegg. Man kan jo bli forvirret og oppgitt av mindre. Jeg er forsåvidt ikke så forvirret, jeg har allerede stemt, for jeg er bortreist på valgdagen. Heia Jens! Jeg mener den regjeringa vi har nå er det beste alternativet. Selvfølgelig er det ting som kan og bør endres på for en mer rettferdig fordeling, men det er de jo også i gang med å gjennomføre. Måtte eventuelle høyere makter forby (eller aller helst det norske folk) at Siv Jensen kommer til makten. Makan til en ballesparkende, populistisk, nedlatende mester i hersketeknikker har jeg sjelden sett. Jeg tror og håper at hun faller mer igjennom fram mot valget, og at Frp nok en gang dropper prosentmessig i september.

Jeg er en notorisk leser av alt som heter nettaviser og nyheter (både agurk og vanlig). Den siste tiden har det vært mulig å følge med på rettssaken mot de to norske cowboyene i Kongo. Jeg skriver cowboyer, ikke fordi jeg har noen formening på om de er skyldige eller ikke, men det virker litt sånn cowboyhatt, pistol og bønner på boks hele det opplegget de har drevet med. Uansett om de har drept mannen eller ikke, synes jeg det er synd at de er så til de grader forhåndsdømt, og at rettssaken der nede framstår som en farse. Alle har uansett krav på en rettferdig behandling mener nå jeg.

Det er sikkert ikke meninga at man skal ramse opp alt man mener i ett blogginnlegg. Ikke veit jeg, jeg kan jo ikke dette. Eller forresten, jeg hadde jo en blogg i Adresseavisen for mange år siden, men da ble det jo litt haraball og bråk med enkelte høye herrer i dress og med rumpetaske, så jeg er nok ikke utlært :)


2 kommentarer:

  1. Hei folkens.
    Jeg heter Jon , og driver et av stedene som kjersti har besokt tidligere. Jeg ble slaktet av disse x kjendisser. Jeg ba om aa fjerne kommentarene deres men de svarte ikke engang paa e mailene mine....AROGANT....
    Haaper at de som foalger disse x fyse kjendissene, leser andre kommentarer fra andre og.DE HADDE IKKE NOE AA HER AA GJOARE. Stedet vaart er IKKE oppussings objekt, det er faktisk kunn 2 aar gammelt. Les kommentarer fra andre kunder fra samme stedet som Kjersti og typen hennes har bokket fra (hostelworld). http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/Ban-Samet-Hill/Koh-Samet/36670/reviews/

    hilsen
    -Jon

    SvarSlett
  2. Hei Jon.
    Vi vurderer alle stedene vi bor etter standard, pris, beligghenhet og service, også i forhold til de forventninger vi har til stedet. På Hostelworld-siden deres står det at det er moderne rom og at prisene er de beste på hele øya. Beklager, men rommet var ikke moderne, og omgivelsene rundt stedet stemmer ikke overens med teksten på Hostelworld. Du sa også forøvrig til oss da vi dro, at alle andre steder på øya var dyrere og at de fleste ikke hadde aircondition. Dette viste seg å være bløff, da vi lett fant flere mye bedre steder med mye bedre beliggenhet til en bedre pris (med AC). Hele poenget her er at stedet markedsføres som noe det ikke er, og med det ble vi negativt overrasket. Beklager at du ikke likte omtalen, men det var vår opplevelse.
    Mvh Per-Erik og Kjersti

    SvarSlett