søndag 17. januar 2010

Krysse verden på ett døgn


































Vi driver jo med sånn reise verden rundt-opplegg, men nå det neste døgnet skal vi virkelig krysse verden. Vi flyr fra Hong Kong nå om 1,5 time og skal hele veien til Sao Paulo, Brasil. Det er drøye 2000 mil, ti tidssoner og det tar ca 35 timer fra dør til dør. Billig overnatting med andre ord. Per-Erik sovner med en gang han setter seg ned i et flysetet, så han trenger ingen forberedelser, mens for meg er situasjonen noe annerledes. Jeg får i utgangspunktet ikke sove noe særlig på fly, men når man skal fly over natta og hele neste dag er det litt essensielt at det blir noe søvn. Derfor sitter jeg og varmer opp med et par øl på flyplassen, har planer om å ta meg en Baileys til kaffen på flyet og muligens ei lett sovepille. Får satse på at det gjør susen. Dessuten har jeg kledd meg i de mest behagelige klærne jeg har med, pakka tempurputa i håndbagasjen og tatt på meg gammel dame-sokker mot hovne bein. Og får jeg ikke sove, så har jeg mac, bok, lydbøker, regnskap, kortstokk og enmanns-yatzy til å slå i hjel litt tid. Alltid beredt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar