onsdag 25. november 2009

Alltid seint ute


Kanskje en litt merkelig overskrift for dere som kjenner meg godt, men tanke på at jeg alltid er alt for tidlig ute til alt som skal skje, men det er ikke fysisk oppmøte jeg snakker om. Nope. Det er internett. Jeg bruker internett mye og blir fort hekta på ting, men hver gang jeg føler at jeg begynner å bli skikkelig "god" på noe, er det allerede noe nytt som har dukket opp og er mye bedre.

Etter å ha brukt e-post og msn ei god stund, og blitt ganske flink også, var det noen som fortalte meg at MySpace var noe man ikke kunne la være å bli medlem av. Neivel tenkte jeg og opprettet en enkel profil. Jeg forsto vel raskt at dette nok var et mer nyttig verktøy for de som vil ha musikken sin ut til folket, men det var jo litt artig å finne igjen gamle kjente også. Og etter relativt lang tid begynte jeg faktisk å få litt sansen for og teken på det.

Men ... da var plutselig MySpace ut. Facebook var det nye store nå, ble jeg fortalt. - Hva pokker er nå Facebook, tenkte jeg (dette var litt før det ble livsviktig i Norge, og det sto ikke så mye om det i media ennå), men skjønte jo at jeg måtte prøve. Jeg følger jo med i tiden, forventer jo effektivitet. Etter en litt trang start kom jeg etterhvert i siget, og Facebook ble en del av hverdagen. Etter dette har Facebook stadig utviklet seg, stadig blitt bedre og spesielt når man bor i utlandet eller reiser er det en super måte å holde kontakten med folk hjemme på (dette sier jeg selvfølgelig ikke for å forsvare alle timene med Mafia Wars, Farmville eller poker, men det er en måte å holde kontakten på det også - jeg fertilizer jo tross alt mine venners crops).

Og så kom Twitter. Forbanna greia som jeg ikke får teken på. Jeg har selvfølgelig prøvd, men får det liksom ikke til å svinge. Og ikke nok med det. Før jeg har fått muligheten til å gi Twitter en siste sjanse, så fikk jeg i dag høre at det er Google Wave som er "the big shit" om dagen. Så nå har jeg da et kjempeproblem. Skal jeg først bli god på Twitter, for så å finne ut hvordan jeg skaffer meg tilgang til og bruker Google Wave, eller skal jeg hoppe rett på den nye hypen? Eller, tør jeg, eller kan jeg, være litt gæær´n, og se at dem bare glir forbi ...?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar